C1 - Jak rozpocząć pracę na platformie WIKAMP?

Pierwszy etap certyfikacji.
Szkolenie zakończone testem.


Szkolenie zostało przygotowane w dwojakiej formie: prezentacji i warsztatów. Podczas prezentacji zostaną pokazane zarówno podstawowe jak i zaawansowane możliwości platformy WIKAMP. Podczas warsztatów uczestnicy szkolenia będą mieli do wykonania określone zadania z zakresu podstawowych i mniej zaawansowanych funkcji platformy WIKAMP. Dla osób zainteresowanych prezentowanymi zagadnieniami o większym stopniu zaawansowania oferujemy szkolenia indywidualne, w których szczegółowo zostanie omówione dane zagadnienie. Dopuszcza się zorganizowanie szkolenia dla małej grupy osób zainteresowanych dokładnie taką samą tematyką.

Zakres szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu:

  • podstawowe zagadnienia dotyczące platformy WIKAMP, w tym jej struktura organizacyjna oraz zasady poruszania się po platformie
  • profil użytkownika oraz najważniejsze jego elementy
  • organizacja przedmiotu z uwzględnieniem jego najważniejszych elementów i ustawień
  • użytkownicy platformy, ich role i uprawnienia
  • sposoby zapisów studentów do przedmiotu z omówieniem zalet poszczególnych metod zapisów
  • zapisy do grup w przedmiocie za pomocą różnych metod
  • rodzaje i możliwości forów dyskusyjnych jako ważnego narzędzia komunikacji ze studentami
  • dodawanie treści zarówno poprzez umieszczanie w przedmiocie gotowych plików jak i redagowanie treści bezpośrednio na platformie
  • możliwość kontroli logów

 Szczegółowy zakres szkolenia znajduję się w dalszej części tej strony.

Warunki ukończenia szkolenia

Szkolenie kończy obowiązkowy test certyfikujący, którego ukończenie z pozytywnym wynikiem umożliwia udział w szkoleniu “Wykład na platformie”. Dla osób posiadających kompetencje z zakresu tego szkolenia, zdobyte w ramach innych szkoleń lub własnym doświadczeniem, dopuszcza się ukończenie szkolenia jedynie poprzez zdanie testu końcowego bez konieczności uczestniczenia w zajęciach. Decyzję o zastosowaniu tej formy podejmuje Dyrektor Centrum E-Learningu.

Organizacja szkolenia

Maksymalnie w szkoleniu może uczestniczyć 8 osób.

Do dyspozycji uczestników szkolenia zostanie przygotowany przedmiot, do którego uczestnicy szkolenia sami się zapiszą (w roli studenta) za pomocą metod zapisów samodzielnych. Przedmiot zawierać będzie między innymi różnego rodzaju fora i czat, materiały dydaktyczne i bloki. Dodatkowo uczestnicy będą mieli do dyspozycji przedmiot, w którym wcielą się w rolę nauczyciela/prowadzącego i będą wykonywać zadania warsztatowe podczas szkolenia. 

Przewidziany czas szkolenia to: około 3 do 4h

Szczegółowy opis szkolenia:


1. Platforma
WIKAMP

Prezentacja:

  • zaprezentowanie specyfiki działania platformy WIKAMP
  • zapoznanie z oprogramowaniem, w oparciu o które działa WIKAMP
  • omówienie zasad przypisania pracowników, studentów i przedmiotów do Wirtualnych wydziałów
  • prezentacja najważniejszych elementów umożliwiających poruszanie się po platformie
  • wskazanie miejsc na WIKAMP z istotnymi informacjami dla pracowników


2. Profil użytkownika

Prezentacja: 

  • demonstracja profilu użytkownika;
  • zaprezentowanie opisu wraz z informacjami o konsultacjach, oraz innych informacji z profilu dostępnych również bez logowania, oraz mechanizmu, który rozsyła treść opisu na Wirtualne wydziały

3. Przedmiot

Prezentacja: 

  • składanie wniosku o nowy przedmiot,
  • zmiana ustawień przedmiotu (opisu, nazwy, liczby tematów)
  • edycja wyglądu przedmiotu ( tryb edycji, ukrywanie poszczególnych elementów, zmiana kolejności, zawartości i nazw tematów) 
  • wykorzystanie mechanizmu zmiany roli i omówienie podstawowych uprawnień dla ról w przedmiocie na WIKAMP
  • wykorzystanie ścieżki dostępu w celu ułatwienia poruszania się po przedmiocie i całej platformie)
  • prezentacja dostępnych ustawień językowych przedmiotu oraz platformy

4. Bloki

Prezentacja: 

  • przenoszenie bloków, dokowanie i ukrywanie
  • zawartość głównych bloków: Nawigacja i Administracja
  • możliwość dodawania i edycji bloków w przedmiocie
  • prezentacja bloku HTML jako miejsca, w którym można umieścić informacje stale widoczne w przedmiocie lub na stronie przedmiotu

5. Zapisy użytkowników

  •  wyjaśnienie różnicy między użytkownikami a uczestnikami przedmiotu
  • prezentacja różnych sposobów zapisów do przedmiotu (ręczne i samodzielne zapisy, procedura dodawania kohort, zapisy z jednoczesnym wyborem grupy docelowej, 

I Zapisy ręczne

Prezentacja: 

  • omówienie zapisów ręcznych na przedmiot z uwzględnieniem zależności/ różnic między Wirtualnymi Wydziałami
  • zapisanie uczestników szkolenia do przedmiotu
  • omówienie wyglądu, możliwości wyszukiwania w sekcji Zapisy ręczne
  • zmiana roli użytkownika: omówienie uprawnień dla ról: Student, Prowadzący, Nauczyciel bez praw edycji

II Zapisy do przedmiotu grup wyodrębnionych w strukturze uczelni - kohort

Prezentacja:

  • omówienie możliwości i ograniczeń zapisu użytkowników poprzez kohorty

III Zapisy samodzielne do przedmiotu i grup

Prezentacja:

  • omówienie ustawień formularza metody zapisów,
  • omówienie ustawień i możliwości zapisywania, wyboru i wykorzystania grup w przedmiocie

Warsztat:

Przebieg warsztatów: 

  • dopisanie się do przedmiotu szkoleniowego w roli prowadzącego (*na początku szkolenia, przedmiot jest aktywny przez 7 dni) 
  • ustawienie samodzielnej metody zapisów w swoim przedmiocie
  • utworzenie grupy w przedmiocie i ustalenie haseł zapisów do grup

6. Narzędzia służące do komunikacji ze studentami

Prezentacja: 

  • omówienie i zaprezentowanie różnych rodzajów forum dyskusyjnego (forum pytań i odpowiedzi, forum standardowe do użytku ogólnego, każdy wysyła jeden temat dyskusji, pojedyncza dyskusja, publikacja dokumentów, standardowe forum wyświetlane w układzie bloga)
  • przedstawienie sposobu dodania forum dyskusyjnego wraz z edycją jego ustawień
  • omówienie rodzajów subskrypcji forum
  • omówienie funkcjonalności i efektów wysyłki wiadomości do wybranego studenta (sekcja Uczestnicy w bloku Nawigacja)
  • zaprezentowanie i użycie przykładowego czatu (łącznie z cyklicznym powtarzaniem sesji) oraz z dostępem do historii ukończonych sesji

Warsztaty:

Umiejętności zdobyte na warsztatach:

  • tworzenie forum jako narzędzia służącego do przekazywania uczestnikom przedmiotu ważnych informacji
  • komunikacja z wybranymi uczestnikami/grupami studentów (wysyłanie wiadomości, modyfikacja subskrypcji (listy uczestników otrzymujących posty, konfiguracja powiadomień o nowych postach)

Przebieg warsztatów:

  • utworzenie forum dyskusyjnego,
  • umieszczenie dwóch wiadomości dostępnych dla różnego grona odbiorców,
  • odpowiedź na posty innych uczestników
  • edycja wpisu

7. Prezentowanie treści przedmiotu 

Prezentacja:

  • prezentacja wyglądu i specyfiki korzystania z podstawowych narzędzi do zamieszczania treści w przedmiocie WIKAMP
  • pliki w formie Word) i pdf
  • foldery plików 
  • prezentacja linków do zasobów Internetu
  • prezentacja treści tworzonych bezpośrednio w przedmiocie WIKAMP za pomocą zasobów strona i etykieta
  • prezentacja możliwości edytorów HTML dostępnych na WIKAMP (ATTO i TinyMCE)
  • prezentacja możliwości ograniczania dostępu i sposobu wyświetlania treści podczas dodawania treści do przedmiotu.
  • wykorzystanie zmiany roli w celu kontroli dostępności materiałów dla studentów

8. Kontrola aktywności w przedmiocie poprzez raporty i logi

Prezentacja:

  • prezentacja logów i indywidualnego raportu powstałych w czasie szkolenia
  • omówienie możliwości sortowania i wyszukiwania w logach


9. Test sprawdzający zdobytą wiedzę.

Ostatnia modyfikacja: czwartek, 26 kwietnia 2018, 13:55